PAGES

zondag 23 juni 2013

Avondje met vriendinnen

Na zo'n drukke proefwerkweek heb je weinig tijd gehad voor je vriendinnen, dus moet je weer afspreken en bijkletsen, super gezellig dus! Als ik mijn vriendinnen een tijdje niet heb gezien, dan ben ik altijd nog uren aan het bijkletsen over alles wat er de afgelopen dagen of weken is gebeurd. Ik zit niet bij mijn beste vriendin op school, dus ik zie haar soms 2 weken niet als we het allebei heel erg druk hebben. Soms vind ik het wel jammer dat ze niet bij mij op school zit, maar als we elkaar dan zien, dan is het altijd wel weer super gezellig. Ook zijn we nooit jaloers op elkaars vriendinnen, omdat we het niet van elkaar merken als de ander ineens heel veel met iemand anders omgaat. Toch hoor je van andere mensen dat de vriendschap soms is overgegaan, omdat ze simpelweg jaloers waren. Dat zal bij mij dus niet zo snel het geval zijn. Toch heb je soms momenten dat je even niet weet wat je kunt doen, dus vandaag een artikel met leuke ideeën voor een avondje (en/of middagje) met vriendinnen.

(41) quotes | Tumblr
 

 
Ga voor een ouderwets filmavondje. Huur, download of kijk een film online (zie dit artikel), ga naar de supermarkt (of als je het gewoon in huis hebt hoeft dit niet) voor wat chips, popcorn, M&M's, cola etc. en leg allemaal kussens en dekens neer op de plek waar jullie gaat zitten. Gewoon even relaxen met je vriendin(nen), heerlijk toch? Even een filmmarathon houden en ondertussen lachen met je buddy.
 
Ga samen koken of bakken. Super leuk als je even niks meer te vertellen hebt. Als je wilt kun je ook nog andere vriendinnen uitnodigen en vertellen dat jullie twee voor hun gaan koken. Vervelen jullie je echt heel erg? Maak dan een driegangenmenu. Begin met een salade, soep of iets anders lekkers. Daarna een hoofdgerecht met iets dat al je vriendinnen wel lusten en eindig met een lekker dessert, zoals een taart. Klinkt dat goed of klinkt dat goed? Wat ook leuk is om met z'n alle te doen is barbecuen! Vooral als het lekker weer is en het zonnetje schijnt.
 
Om even door te gaan met als het lekker weer is: ga lekker zwemmen als je net zoals bij mij in de buurt een meertje hebt. Als het lekker warm is kun je even afkoelen. Met een groep is dit meestal het leukst, vooral als je zelf niet zo'n zwemmer bent. Vaak is het toch al dat als het lekker weer is, dat er dan al meerdere mensen zijn die je kent.
 
Hou een high tea met vriendinnen. Zorg dat iedereen iets lekkers maakt, bijvoorbeeld de één maakt appelflappen, de ander een chocoladetaart en weer iemand anders brownies etc. Misschien kan iemand nog voor een leuke film zorgen en dan is je avondje al wel weer volgepland.
 
One Way Jesus | via Tumblr
 
 
Ga naar een stad met leuke cafés, vaak ontmoet je daar ook weer leuke mensen. Of ga uit, sowieso is er elke zaterdag wel iets leuks te beleven. Ook zijn de vrijdagen ook niet zo uitgestorven, dus ga lekker naar buiten en kijk wat er te doen is. Helaas is dit voor sommige wat moeilijker als je een beetje buitenaf woont in een klein dorpje.
 
Misschien is er in de buurt wel een koopavond, zodat je 's avonds ook nog lekker kunt winkelen. Vaak is er ergens in de buurt wel een koopavond, dus kun je even nog gaan shoppen en volgens mij hebben de meeste meisjes daar altijd wel zin in.
 
Wat doen jullie vaak met vriendinnen als jullie je even vervelen? Of is gewoon een gewoonte geworden bij jullie om te doen elke week?
Liefs,
Mystery.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten