PAGES

donderdag 20 juni 2013

Haar was routine

Hey lieve lezers,

Vaak hoor je mensen zeggen als ze stijl haar hebben "Oh, ik wil echt krullen!" en als mensen krullen hebben "Oh, ik wil echt stijl haar!". Zelf heb ik krullen en ik hoor dus ook bij de mensen die zeggen "Oh, ik wil echt stijl haar!", want het kost gewoon zoveel moeite om mijn haar goed te laten zitten. Vooral als ik het moet gaan wassen, kost het veel tijd. Ook gaat krullend haar snel pluizen als je het niet op de juiste manier verzorgd, dus hier ook wat tips.

blue bow | via Facebook

 
Ten eerste heb ik een shampoo van Dove van de Nourishing oil care-lijn. Deze laat droog, ruw en pluizend haar herleven. Je hebt maar zeer weinig nodig voor je hele haar. Ik gebruik deze shampoo nu denk ik tussen de 3 en de 4 maanden. Ik ben het gaan gebruiken, omdat mijn haar snel ging pluizen en ik niet wist wat ik er mee aan moest. Het is een hele fijne shampoo die ook echt héérlijk ruikt.
 
 
 
Na dat ik de shampoo heb uitgespoeld, doe ik er een haarmasker in van Pantene. Dit masker heet 2 min intensief verzorgend masker. Alleen is er iets fout gegaan bij het produceren van dit product, want op de verpakking staat in plaats van verzorgend 'verzogend'. Ik merk ook echt dat het doorborstelen van mijn haar, na het gebruiken van dit masker, heel makkelijk gaat, terwijl ik, voordat ik dit product gebruikte, nog steeds klitten had.
 
 
Als laatste gebruik ik nog van de zelfde Dove-lijn een conditioner. Mijn kapster (ik ga naar een dure kapster, omdat ik moeilijk haar heb, dus die weet waar ze over praat) zei dat ik zelfs de conditioner niet hoefde uit te spoelen, omdat mijn haar relatief droog is, dus mijn haar kan veel hebben. Maar krijg je snel vet haar? Dan moet je dit zeker niet doen! Ik gebruik dan ook maar een klein beetje conditioner per keer.
 
 
 
Heb ik mijn haar afgedroogd, (dan is het nog best nat,) dan ga ik er met mijn borstel doorheen en laat ik het opdrogen. Hierna moet je al je krullen hebt er ook niet meer doorheen gaan met een borstel of kam. Als je dat wel doet, dan gaat je haar juist pluizen. "De grofste kam die je mag gebruiken, zijn je handen," aldus mijn kapster. Als mijn haar eenmaal helemaal is opgedroogd, dan doe ik er soms nog een serum in en ben ik klaar.
 
's Ochtends wakker worden, naar de Spiegel lopen en naar je haar kijkt, dan denk je echt "What the hell heb ik 's nachts gedaan?!". Wat je dan heb beste kunt doen, is wat water in je haar doen. Natuurlijk niet je hele haar kletsnat maken, maar gewoon een heel klein beetje vochtig en met je hand er doorheen gaan.
 
Dit was mijn haar was routine. Welke producten gebruiken jullie en zijn heel fijn?
Liefs,
Mystery.
 

1 opmerking:

  1. Ja, ook ik ben er zo een. Ik heb stijl haar, en ik wil ook dolgraag krullen! Hahaha ;)
    Je verlangt altijd het meest naar wat je niet hebt, zond eigenlijk.

    www.ishootlovee.com
    Susan

    BeantwoordenVerwijderen